fbpx

Jak przygotować wydarzenia online? Skorzystaj z 24 porad na LIVE

Wydarzenia online szybko stały się normą – i nie bez powodu. Możesz hostować z dowolnego miejsca na świecie  bez ograniczeń, oszczędzając przy tym pieniądze, zwiększając zaangażowanie odbiorców i potencjalnych klientów. Wydarzenia w sieci pozwalają Ci budować markę i stawiać Cię jako lidera w swojej  branży.

Czym dokładnie jest wydarzenie online?

Pierwsze pytanie jest oczywiste, ale warto zdefiniować je na samym początku. Wydarzenia online to wydarzenia, które organizujesz… online. Obejmuje to pokazy, kursy, seminaria, Q&A , panele i wywiady z gwiazdami lub liderami branży. Do eventów online  możemy zaliczać również wirtualne targi, konferencje i spotkania w całej firmie. Jest to świetna forma zaangażowania z widzami bo daje bezpośredni dostęp do mówców. To buduje zaufanie wśród uczestników i zwiększa wiarygodność w  branży jako myślącego lidera. Przykład warsztatu online znajdziesz na naszym fanpagu >> kliknij tutaj

Przedstawiam 24 podstawowe wskazówki i porady aby pomóc Ci stworzyć niezapomniane wirtualne wydarzenie.

Strategia wydarzeń online

#1 Przejrzyj swoich odbiorców

Zanim cokolwiek zaplanujesz, odpowiedz na następujące pytania:
– Kto będzie uczestniczył? 
– Jakie stoją przed nim wyzwania i problemy?
– Jakie są ich cele?

Zrozumienie, kim są Twoi uczestnicy, z czym się zmagają i czego chcą, stworzy silny fundament udanego wirtualnego wydarzenia.

wydarzenia-online-branding

#2 Zachowaj spójność z brandingiem.

Ważne jest, aby dopasować materiały z wydarzenia do estetyki marki. Używaj tego samego logo, kolorów, czcionek i innych grafik lub elementów, które pasują do stylu Twojej marki. W ten sposób zapewnisz swoim uczestnikom spójne wrażenia, a także sprawisz, że Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna.

 

#3 Think Mobile

Bardzo dużo widzów może uczestniczyć w wydarzeniu na swoich telefonach, dlatego podczas tworzenia materiałów ważne jest, aby zoptymalizować mobilność. Zwiększ rozmiar czcionki, aby był czytelny z ekranu telefonu. 

Planowanie wydarzeń online

#4 Koło ratunkowe

Jasne, to nic trudnego, by samodzielnie stworzyć wydarzenie online, ale czy naprawdę tego chcesz? Jeśli masz dostęp do zespołu, dowiedz się, kto jest najbardziej obeznany z technologią i poproś o pomoc. Mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów i moderowaniu interakcji z uczestnikami, gdy ty koncentrujesz się na tym, co robisz najlepiej – prezentowaniu. 

#5 Wybierz dobry  temat

Wybierając temat, należy pamiętać, że treść jest najważniejsza. Twoi uczestnicy pojawiają się, aby się czegoś nauczyć, więc uszereguj według priorytetów to, co według nich będzie najbardziej interesujące. Trzymaj się z daleka od zbyt szerokiego lub niejasnego podejścia i skup się na jednym określonym obszarze. 

#6 Wybierz swój format

Gdy znasz już swój temat, czas zaplanować format, którego będziesz używać. Przetestuj formaty, które Cię interesują – lub nawet wypróbuj kombinację – aż znajdziesz ten, który jest najskuteczniejszy dla odbiorców i najłatwiejszy do wdrożenia 

Kilka popularnych formatów:
– Jeden prezenter: Jeden prezenter dzieli się swoimi spostrzeżeniami lub wskazówkami.
– Podwójni prezenterzy: dwóch prezenterów może pomóc w informowaniu i zaangażowaniu odbiorców z dwóch różnych perspektyw. 
– Panel: poproś grupę ekspertów przemawiających na określony temat.
– Q&A: Pytania i odpowiedzi to świetny sposób na maksymalizację zaangażowania uczestników. Ekspert lub panel ekspertów odpowiada na pytania zadawane przez odbiorców za pośrednictwem mediów społecznościowych lub czatu. 
– Wywiad: poproś popularnego influencera jako gościnnego mówcę, aby zwiększyć frekwencję i budować własny autorytet. 
– Demo produktu: jeśli promujesz produkt, demonstracja produktu lub samouczek może być świetnym sposobem na zaprezentowanie tego, co sprzedajesz. 

#7 Znajdź świetnego mówcę

Jeśli prowadzisz wydarzenie online z udziałem prelegentów, upewnij się, że mają odpowiednie doświadczenie, aby porozmawiać na wybrany temat. Mówcy powinni posiadać pewien autorytet i wiarygodność w tym temacie. Przeprowadź ankietę  dotyczącą potencjalnych mówców, aby zobaczyć, jak wypadną  w kontekście planowanych  wystąpień publicznych. 

#8 Wybierz datę i godzinę 

Wybierając datę i godzinę, pomyśl o codziennych czynnościach swoich odbiorców. 

Rozwiązania dla wydarzeń online

#9 Wybierz odpowiednią platformę

Badając odpowiednią platformę do wykorzystania podczas wydarzenia, sprawdź zalety i wady każdego z nich. Zadaj sobie następujące pytania: 
– Czy ma funkcje, których potrzebujesz? (Nagrania i ankiety to dobre cechy do wyszukiwania.) 
– Ilu uczestników jest w stanie dołączyć? 

#10 Sprawdź swoją technologię

Po wybraniu platformy skonfiguruj test. Wypróbuj każdą funkcję, której chcesz użyć podczas wydarzenia i nagraj klip. Uzyskaj opinię na temat dźwięku, jakości wideo, tła i wszystkiego innego, co przedstawia Twoje wydarzenie, aby było jak najlepsze. 

#11 Wykonaj próbę generalną  

Przed dniem prezentacji zaplanuj próbę i zachowaj się jak przed prawdziwym wejściem. Upewnij się, że cały sprzęt działa poprawnie, slajdy są w porządku, abyś nie miał niespodzianek w dniu wydarzenia. To także świetny czas na ocenę hałasu. Sprawdź swoją przestrzeń, czy nie występują jakieś szmery w  dźwięku, wycisz powiadomienia dla aplikacji uruchomionych na komputerze i upewnij się, że dzieci i zwierzęta domowe nie mają dostępu do Twojej przestrzeni podczas nagrywania.

Marketing wydarzeń online

#12 Utwórz stronę www

W zależności od rodzaju wydarzenia online, które tworzysz i do kogo reklamujesz, możesz rozważyć utworzenie strony www. Zachęć uczestników do zarejestrowania się i podaj Twoje wydarzenie w formacie cyfrowym, który można łatwo udostępnić. Strona internetowa to okazja, by zainteresować odbiorców wydarzeniem, dlatego pamiętaj, aby podać szczegółowe informacje na temat tego, czego się nauczą. Zależy Ci szybkim wdrożeniu i chcesz mieć stronę zaprojektowaną przez profesjonalistów z myślą o jej dalszym pozycjonowaniu i bezawaryjności? Zapraszamy do współpracy >>  https://imtu.pl/strona-internetowa/

#13 Napisz post na blogu i udostępnij w mediach społecznościowych

Napisz post na blogu, aby z wyprzedzeniem promować swoje wydarzenie. Możesz napisać kilka linijek  na temat tego, co doprowadziło do stworzenia wydarzenia, dlaczego jest to istotne dla odbiorców. Następnie udostępnij swój post na blogu w mediach społecznościowych, aby zwiększyć frekwencję. Pamiętaj, aby używać hashtagów – lub stwórz własny hashtag markowy, który może być dobry dla uczestników, którzy mogą zadawać pytania lub publikować własne treści w mediach społecznościowych podczas wydarzenia. Zwiększa to zaangażowanie odbiorców i zwiększa zasięg Twojej marki. 

#14 Użyj e-maila, aby promować swoje wydarzenie 

Jeśli masz listę e-mail, promuj swoje wydarzenie wśród subskrybentów. Pamiętaj, aby wysłać przypomnienia e-mailem do uczestników, którzy już się zarejestrowali. Możesz wysłać do nich wiadomość e-mail „dziękuję za rejestrację”, a następnie wysłać wiadomość e-mail z przypomnieniem jeden lub dwa dni przed wydarzeniem, a także godzinę przed jego rozpoczęciem. Możesz również użyć e-maila po wydarzeniu, aby poprosić uczestników o informacje zwrotne, które można wykorzystać w celu ulepszenia następnego wirtualnego wydarzenia.

Hosting dla wydarzenia online

#15 Zacznij na czas

Spóźnianie się na spotkanie nigdy nie jest dobre – nawet wirtualnie! Cały zespół prezentujący powinien być gotowy na 10-15 minut, zanim nadejdzie czas na transmisję. Jeśli wydarzenie trwa godzinę, zablokuj  swój kalendarz na półtorej godziny, abyś miał dużo czasu na przygotowanie się. 

#16 Pierwsze 15 sekund

Pierwsze kilka sekund twojego wydarzenia decyduje, czy uczestnicy będą oglądać, czy też wyłączą transmisje i pójdą gdzieś indziej. Powiedz im dokładnie, czego się nauczą, podsumuj problemy, które rozwiążesz dla nich, i zapowiedź nagrodę, z którą poczekasz do samego końca.

#17 Przygotuj pytania i odpowiedzi

Warto jest przygotować listę pytań na wypadek, gdyby publiczność nie była tak zaangażowana, jak się spodziewałeś. Jeśli masz bardzo zaangażowanych odbiorców i skończy Ci się czas, zanim będziesz w stanie odpowiedzieć wszystkim, poświęć czas na kontakt z nimi za pośrednictwem poczty e-mail. To świetny sposób na dalszy marketing.

#18 A gdy coś pójdzie nie tak …

Podobnie jak w przypadku wydarzeń na żywo, bez względu na to, ile planujesz, niektóre rzeczy są poza twoją kontrolą. Zdarzają się usterki, oprogramowania, którego używasz itd. Przygotuj się więc na nie z wyprzedzeniem, a nie zobaczysz krachu na ekranie przed widownią. I nie poddawaj się! Jesteśmy ludźmi i czasami możesz przekręcić  wpadkę na swoją korzyść. Radź sobie z tym, to dzieje się szybko i pamiętaj, że program musi trwać.

Prezentacja wydarzenia online

#19 Napisz skrypt

Traktuj swój skrypt jak mapę drogową, dzięki której będziesz na właściwej drodze. Nie musisz zapamiętywać każdego słowa, które wypowiadasz, ale przynajmniej masz solidną ściągawkę, do której możesz stale odnosić się i jechać dalej.

#20 Ćwicz, ćwicz, ćwicz 

Ćwiczenie czyni mistrza i dotyczy to również wydarzeń online. To, że masz skrypt, nie oznacza, że ​​powinieneś  czytać skrypt na głos słowo po słowie. Spróbuj ćwiczyć, aby brzmiało to tak, jakbyś naturalnie wypowiadał się. 

#21 Twórz interaktywne chwile

Zaplanuj konkretne momenty w wydarzeniu, które zapraszają widzów do wzięcia udziału, a będą mieli wrażenie, że są bardziej zaangażowani w to, co się dzieje. Zrób quiz, poproś o odpowiedzi w ankiecie i rozmawiaj podczas przeglądania swoich treści. Większość internetowych platform ma interaktywne narzędzia, takie jak czat, w którym uczestnicy mogą zadawać pytania i udostępniać odpowiedzi.

Sukces wydarzenia online – co dalej?

#22 Crowdsource Twój następny temat

Jeśli chcesz, aby uczestnicy przychodzili na twoje wydarzenia online, daj im wybrać  i pozwól głosować na to, o czym powinno być Twoje następne wydarzenie. Zapytaj ich w mediach społecznościowych, w ankiecie lub jeszcze przed zakończeniem bieżącego wydarzenia. Ta strategia zwiększa prawdopodobieństwo, że uczestnicy wrócą, i pozwala uniknąć wymyślania samych tematów.

#23 Wyślij ankietę

Jeśli chcesz wiedzieć, jak przebiegało Twoje spotkanie z uczestnikami, jest tylko jeden sposób, aby się dowiedzieć. Poprosić ich. Za pomocą narzędzi takich jak np.  Google Forms możesz poprosić uczestników o podzielenie się swoimi opiniami.

#24 Śledź swoje wyniki

Pamiętaj też, aby śledzić swoje dane. 
– Ilu zarejestrowanych uczestników? 
– Skąd się wzięły twoje rejestracje? 
– Ilu uczestniczyło?
– Ile minut spędzili oglądając twoje wydarzenie?

Pozyskiwanie danych i ich analiza jest kluczem do tego, aby Twoje wydarzenia online były jeszcze bardziej niesamowite.

Stworzenie wydarzenia online wymaga strategicznego myślenia, właściwego planowania i mądrych działań marketingowych, ale dzięki tym wskazówkom będziesz na dobrej drodze do sukcesu.

Piotr Fijałkowski
8-letnie doświadczenie w obsłudze eventów. Organizował m.in. koncerty znanych polskich raperów, takich jak Tede, Quebonafide, Malik Montana, czy inne wydarzenia jak np. turniej koszykówki "Brzesko Street Ball" w swoim rodzinnym mieście. W imTU odpowiedzialny jest za działania kreatywne na stanowisku Creative Managera.