fbpx

Trendy w social media, którymi będziemy żyli w 2019

Za nami pierwsze tygodnie 2019 roku – z zapartym tchem śledzimy, jak zmieniają się trendy social media i w jakim kierunku zmierza branża. Trzymamy rękę na pulsie, by nie przegapić żadnego trendu, a już teraz jesteśmy w stanie powiedzieć jedno: będzie się działo! Jesteśmy pewni, że rok 2019 przyniesie równie wiele social mediowych rewolucji, trendów i nowinek co 2018 – zaryzykujemy nawet stwierdzenie, że zapowiada się jeszcze bardziej dynamicznie!

Żyj chwilą! Rewolucja Instagram i Facebook Stories

2018 rok pokazał, że na dobre polubiliśmy się z nowymi formatami, które zrewolucjonizowały sposób, w jaki postrzegamy social media. Wszystko zaczęło się od Snapchata, a dziś Stories oglądamy przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Format ten szybko stał się najbardziej angażującym i obrócił o 180 stopni nasze nawyki.
Stories dają nieograniczone możliwości kreacji. Marketerzy cenią je za wysokie zaangażowanie i relatywnie niskie koszty dotarcia. Użytkownik oglądający Stories w 100% skupia uwagę na przekazie – w dodatku mamy do dyspozycji całą powierzchnię ekranu, nie musimy więc konkurować o zauważenie (i zapamiętanie!) z innymi reklamodawcami.
Tu i teraz – autentyczność i natychmiastowy przekaz cenimy bardziej niż starannie dopracowane layouty. Po format Stories coraz śmielej sięgają także marki luksusowe, co wyraźnie pokazuje, że nie jest to już wyłącznie chwilowy kaprys, ale całkowita zmiana sposobu, w jaki odbiorcy konsumują treści. Pierwsze eksperymenty ze Stories ma za sobą nawet Linkedin!

Zobacz więcej – 3D, AR i wideo

Rozszerzona rzeczywistość czy posty 3D coraz odważniej wkraczają do gry. Czy oznacza to powolną śmierć tradycyjnych grafik i zdjęć? Naszym zdaniem zdecydowanie nie, warto jednak urozmaicać komunikację, sięgając po nowe formaty oferowane przez Facebooka. Pionierzy prawdopodobnie będą także życzliwiej traktowani przez facebookowe algorytmy, co jest dodatkowym argumentem za eksperymentami w kreacji. Gigant Marka Zuckerberka w 2018 roku testował reklamy wykorzystujące funkcje rozszerzonej rzeczywistości, możemy więc być pewni, że rok 2019 przyniesie kolejne nowinki w tym obszarze.
Dobrze ma się także wideo – nieustającą popularnością cieszą się transmisje live. Facebook udostępnił użytkownikom kolejne narzędzia do samodzielnego tworzenia materiałów wideo w formie zbliżonej do pokazów slajdów – próg wejścia w reklamy wideo staje się coraz niższy, z czego z pewnością skorzysta wiele firm. Instagram zaskoczył nas IGTV, czym ostatecznie potwierdził aspiracje do konkurowania z YouTube. Wspomniana aplikacja pozwala na udostępnianie i zapisywanie dłuższych filmów, trwających nawet do godziny.

Content is the king!

Poprzedni rok upłynął nam pod znakiem walki z clicbaitem i fake newsami. Algorytmy Facebooka coraz bardziej precyzyjnie odsiewają wartościowe treści. By przebić się z komunikatem w 2019, będziemy stawiać na jakość – inwestujemy w content marketing i wartościowe, unikalne treści niosące realną wartość dla użytkownika. Treść będzie kluczem do budowania społeczności, generowania ruchu a co za tym idzie także… sprzedaży!

Influencer marketing

W influencer marketingu czeka nas przewartościowanie – z ilości i zasięgów, którymi branża zachłysnęła się w minionych latach, przechodzimy w stronę jakości i autentyczności. Coraz głośniej mówi się o weryfikowaniu influencerów i sposobów, w jakie pozyskują fanów. W cenie będą tzw. micro influencerzy, skupiający wokół siebie mniejsze, ale za to bardziej lojalne i oddane grupy odbiorców. Współpraca marek z blogerami nadal będzie jednak dynamicznie rozwijającym się obszarem marketingu treści.
Nieustanna zmiana zapisana jest w DNA mediów społecznościowych. Obserwowanie nowych trendów, a przede wszystkim wdrażanie ich w strategie działań dla naszych klientów daje nam wiele satysfakcji, a nowe wyzwania, jakie stawia rynek, są dla nas ogromną motywacją do poszerzania oferty. Rok 2019 z pewnością będzie kontynuacją zmian, jakie zaczęły się w social mediach w latach poprzednich, jesteśmy jednak pewni, że przyniesie mnóstwo nowości i inspiracji!

Leave a Reply

Your email address will not be published.