fbpx

Identyfikacja wizualna – czy moja marka jej potrzebuje?

Niezależnie od tego, jak duży biznes prowadzisz i w jakiej działasz branży, odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: tak. Oczywiście tylko wtedy, jeśli zadbasz o kilka zasad, bez których nie można wyobrazić sobie dobrej (a przede wszystkim skutecznej) identyfikacji wizualnej.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Elementy takie jak: kolorystyka, logo, fonty, styl Twojej strony www, materiałów biurowych, banerów, a nawet wygląd uniformów pracowników czy obrandowanie firmowych aut nie są dziełem przypadku, a owocem przemyślanej strategii, na podstawie której opracowano spójną identyfikację wizualną, która opowiada klientom o Tobie za pomocą języka Twojej marki. Nawet najpiękniejszy projekt nie będzie skuteczny, jeśli nie będzie przystawał do DNA firmy i oczekiwań oraz gustu Twojej grupy docelowej – podstawą dobrej komunikacji wizualnej jest więc strategia, która zawsze powinna wyprzedzać etap projektowania.

Efekt: jasny przekaz i spójna komunikacja, które wyróżniają markę na rynku – a co za tym idzie, bezpośrednio wpływają na jej rozpoznawalność. Dobra komunikacja wizualna podnosi także poziom zaufania, jakim darzą Cię klienci, co jest niezwykle istotne zwłaszcza w przypadku już rozpoznawalnych biznesów.

Identyfikacja wizualna w biznesie – czy naprawdę jej potrzebuję?

Zaproponujemy Ci eksperyment: pomyśl o znanych markach, które wywołują u Ciebie najbardziej pozytywne skojarzenia. Jesteśmy pewni, że dokładnie widzisz oczami wyobraźni charakterystyczne kolory, fonty czy motywy. To właśnie one są nośnikiem cech, które marka chciała Ci przekazać. Dobra identyfikacja wizualna na pierwszy rzut oka informuje, czego możesz spodziewać się po produkcie: nowoczesności czy przywiązania do tradycji, ekskluzywności czy raczej szerokiej dostępności itd. Za pomocą obrazów, wykorzystanych materiałów i unikalnego projektu jesteś w stanie przekazać swojemu klientowi mnóstwo informacji o Twojej marce.
Co daje profesjonalnie zaprojektowana identyfikacja wizualna?

Po pierwsze: już na wstępnie przewagę wizerunkową nad konkurencją. Z większym prawdopodobieństwem to Twoja marka zostanie zapamiętana, jeśli przemawia do klienta obrazami, które zna i lubi oraz które wywołują u niego określone skojarzenia. W ten sposób budujemy świadomość marki w umysłach odbiorców. Identyfikacja wizualna to znak, który wskazuje kim jest Twoja firma i dlaczego warto postawić właśnie na nią. Innymi słowy: to całokształt symboli, których używasz w komunikacji z otoczeniem – zarówno B2B jak i B2C. Stworzenie komunikacji wizualnej jest więc jednym z fundamentów promocji każdego biznesu.

Profesjonalna identyfikacja = inwestycja w rozwój!

Napisaliśmy już, czym charakteryzuje się dobra identyfikacja wizualna i jakie przynosi korzyści – jak więc najlepiej przenieść tę wiedzę na swój biznes, by skutecznie zwiększyć zyski? Nie zaskoczymy Cię: najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom. Agencja reklamowa imTU poprowadzi Cię przez każdy etap tworzenia Twojej identyfikacji wizualnej: od strategii, poprzez wdrażanie aż po efekt końcowy, czyli projekt łączący oczekiwania i upodobania odbiorców Twojego biznesu z charakterem marki i produktu.

Dobór schematów kolorystycznych, kompozycji i stylu to zadanie, które warto zlecić specjaliście – potraktuj je jako inwestycję w swój biznes i bazę, na której podstawie będziesz mógł rozwijać swoją komunikację i promocję w przyszłości – gwarantujemy, że warto!

Leave a Reply

Your email address will not be published.